på genomresa

Thailand unde regnperiod har lite våtbastu över sig. Just nu är molnen ljusa, det lär inte regna på en stund.

Resan gick perfekt men var ändå vidrig. Tvi för att flyga nio i nio timmar. Skönt att det dröjer ett halvår till nästa gång. För övrigt har Turkish Airline den bästa flygplansmaten jag någonsin ätit, och de bjöd på en fin ögonbindel som säkert kommer till användning fler gånger. Fick några enstaka timmars sömn, hoppas på att fixa till dygnsrytmen i natt. Alltså att sömnbristen kompenserar för den nya tidszonen.

Nu har jag köpt ett lokalt kontantkort till mobilen och tagit mig in till en busstation i Bankok. Sitter och väntar på bussen till staden Rayong, varifrån jag ska ta mig vidare till ön Koh Samet. Fick tipset av en bekant som är mycket vittberest. Ön är ett naturreservat, verkar hur fin som helst. Den är cirka sju kilometer lång och formad ungefär som Sydamerika. Skulle vilja gå runt hela ön, får se om jag orkar det någon dag. Åker tillbaka till Bankok igen på söndag.

Anyway. Jag bloggar på mobilen, och har mycket begränsad internetuppkoppling. Tror inte jag kommer att publicera några av mina bilder under denna eller nästa vecka.

Leave a Reply

