Xzenu som ninja

Första arbetsdagen gick bra.

Efteråt drog jag ner till köpcentret och shoppade för tredje dagen på raken. Den här gången köpte jag en svart (egentligen mycket mörkt brun) ansiktsmask. Den har jag haft på mig sedan dess. Så jag har gått runt på stan och sett ut som en ninja. Ganska många som har sådana. Jag kommer nog att ha min på jobbet imorgon också.

Har folk dessa masker för att inte smitta folk när de är sjuka? Eller för att skydda sig själva mot föroreningar? Svaret är: Båda.

Luften här är fördjävlig. Staden har nästan dubbelt så många invånare som hela Sverigesbefolkning. Avgasrening och sophantering är det lite si så där med. Har inte regnat på en månad, fullt med damm i luften. Jag hostar hela tiden. Vet inte om det enbart är att min hals inte pallar luften här, eller att det ständiga draget från luftkonditionering och fläktar har gjort mig förkyld.

Hoppas det går över snart. Masken kanske hjälper. I vilket fall känns det lättare att andas med den, och skönt att kunna hosta rätt ut utan att känna sig oartig.

Leave a Reply

