Mordet på Eva-Marree

Okej.
Var på begravningen i fredags.
Har samlat mina tankar och fått lite closure.

För de som inte hängt med så blev en av mina aktivistkompisar i RFSU mördad för ett par veckor sedan.
Efter mina tidigare videos på engelska har jag nu gjort en video på svenska också. En där jag sammanfattar problematiken.

I korthet:
1. Vi måste inse att våld som drivs av hat mot sexarbetare är hatbrott, inte något som på något vis skulle vara offrets fel eller ursäktligt med hänvisning till offrets yrke.
2. Vi måste sluta förtiga samhällets brutala förakt mot sexarbetare.
3. Jag är personligen mycket tacksam mot RFSU, RFSL, HIV-Sverige och Rose Alliance för deras gemensamma dödsruna över Eva-Marree. Dels för att de intog den värdighet och öppenhet som Eva-Marree förtjänade. Och dels för att när så tunga organisationer så tydligt intar denna position blir det svårare att förtala oss enskilda personer som driver samma linje.

***

***

Leave a Reply

